Reguły Wpływu Społecznego

Krótki wpis o czymś, o czym nagminnie się zapomina i często potem okazuje się, że daliśmy się na to nabrać. I tu parę złotych, tam parę złotych i wypłynęła nam z kieszeni całkiem ciekawa sumka. Interesujące! Prawda? Tak więc, oto przypominamy 6 reguł wpływu społecznego… Gotowy? 1. Reguła wzajemności Staramy się odwdzięczyć ludziom, którzy coś dla nas zrobili. Tak działa wiele organizacji dających coś na ulicy, najpierw nam pozwalają sprawdzić, a potem niby mamy zapłacić.

2. Reguła zaangażowania i konsekwencji Chcemy być konsekwentni i zachować się zgodnie z tym, w co już się zaangażowaliśmy.

3. Reguła społecznego dowodu słuszności Podejmujemy decyzję w oparciu o to, jak myślą i działają inni ludzie. Tutaj zaliczymy wpływ gazet, TV, Radia i tak dalej.

4. Reguła lubienia i sympatii Ulegamy ludziom, których lubimy i którzy są podobni do nas. Między innymi dlatego rodzinie dobrze się sprzedaje produkty, a znajomi są dobrym celem.

5. Reguła autorytetu Jesteśmy posłuszni autorytetom (oznaką autorytetu może być: pozycja społeczna, pieniądze, prestiż, sława itp).

6. Reguła niedostępności Zakazany owoc smakuje najlepiej, a jakby inaczej. Większą wartość przypisujemy tym rzeczom, które są dla nas niedostępne lub do których mamy ograniczony dostęp. <span style="font-size: 12pt;">DZIAŁAJ</span>


Radosław Balwierz
Komentarze